Postanowienia ogólne:
– producent udziela gwarancji na 24 miesiące od daty sprzedaży mebli;
- – w przypadku małych usterek naprawa następuje w domu kupującego;
- – jeśli naprawa nie jest możliwa w domu kupującego usunięcie usterek następuje w fabryce;
- – producent zapewnia dobrą jakość i właściwe funkcjonowanie mebla przy zachowaniu prawidłowych zasad użytkowania zgodnie z przeznaczeniem w okresie 12 miesięcy od daty sprzedaży (dnia wydania);
- – celem sprawdzenia jakości, meble powinny być rozpakowane przez sprzedawcę, okazane kupującemu w celu udowodnienia zgodności towaru z umową;
- – na meblach mogą występować odcienie zabarwienia w zależności od kąta padania oświetlenia naturalnego i sztucznego, co nie jest wadą podlegającą reklamacji;
- – w przypadku domawiania towaru, należy liczyć się z tym, że wybarwienie może różnić się nieznacznie odcieniem;
- – niezgodność towaru z umową powinna być zgłoszona w ciągu 1 tygodnia od momentu jej zauważenia do punktu zakupu mebli;
- – sprzedawca przed zgłoszeniem reklamacji gwarantowi powinien we własnym zakresie dokonać oględzin towaru. Wymagane jest pisemne zgłoszenie reklamacji (liczy się data stempla pocztowego oraz potwierdzenie daty z nadania faksu);
- – w przypadku gdy sprzedawca nie załatwia reklamacji natychmiast jest zobowiązany potwierdzić jej przyjęcie na piśmie;
- – gwarant w terminie 14 dni od dnia przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego zawiadomi kupującego, że złożona reklamacja jest lub nie jest zasadna lub zgłosi się do kupującego w celu oględzin i ewentualnego ustalenia sposobu i terminu załatwienia reklamacji;
- – w przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacji kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów poniesionych w związku z przyjazdem serwisu;
- – odebranie karty gwarancyjnej przez kupującego przy zakupie mebli jest równoznaczne z dokonaniem odbioru ilościowego i jakościowego i nie stwierdzeniem uszkodzeń lub braków zewnętrznych.
Kupujący, którego reklamacja jest zasadna może domagać się:
- – aby sprzedawca usunął wady mebla lub dostarczył meble wolne od wad na własny koszt do miejsca wskazanego na gwarancji lub do miejsca, w którym nastąpiło wydanie mebla;
- – kupujący ma możliwość skorzystania z wymiany towaru na nowy, wolny od wad, po wcześniejszym przeprowadzeniu czterech istotnych i udokumentowanych napraw mebla (po wymianie towaru na nowy, termin gwarancji nie będzie biegł od nowa);
- – w przypadku, gdy wada jest nieusuwalna lub jej usunięcie spowodowałoby obniżenie jakości mebla, załatwienie reklamacji może nastąpić za zgodą kupującego przez obniżenie ceny mebla.